woensdag 17 april 2013

Meerdere ergernissen verduisteren vandaag mijn plezier in de dag.




1. Fluitsma en van Tijn. 

Je reanimeert een al begraven melodietje, schrijft op een achternamiddag een lijstje met clichés en armzalig sentiment op een bierviltje en chartert een roedel tweede keus BN'ers om de zaak in te zingen.
Vervolgens promoot je de zaak via een ranzig maar veel bekeken tv programma en hup daar zit je recht in het hart van couchsurfend Nederland en aan top van de Itunes downloadlijst. Want daar ging die hartverwarmende dankbetuiging aan Bea tenslotte om.
Je ziet in de clip de ternauwernood verhulde weerzin op de gezichten van de zangers die de meuk er maar weer uit moeten persen.
Terwijl de economische ramp zich geleidelijk over het land uitzaait wordt
de Nederlandse geest, voor zover nog aanwezig, verdoofd met Middeleeuws theater, boottochten en nep hermelijn.
We mogen Willem zeggen, elke jaar miljoenen schokken om de voorstelling te prolongeren, maar geen belasting heffen. Vluchten kan nog net..

2. Rutte die ons aanzet tot consumenten ontucht. 
    ' Ik wil een goudgele cabriolet
      Heb ie er dan geen, heb ie er dan geen
      Jawel maar die past niet bij mijn pick-nik set
      Nou dan koop ie er toch een, dan koop ie er toch een'
( Vrij naar Cabaret Lurelei, van heel lang geleden) 

Mark zingt voor ons een lied van hoop en verlangen en kan ons straks de schuld geven als de extra 4,3 Mil(jard) bezuiniging alsnog over al die argeloze hoofden neerdaalt.
Henk Kamp was goed gescript en verklaarde voor de camera dat hij het goede voorbeeld gaat geven en een echt huis gaat aanschaffen.
( nu nog scheefhurend in een flatje van de woningbouwvereniging)
Laten we hem strak volgen op zijn tocht langs onwillige hypotheekverstrekkers.
Mark is de Hans Klok onder de premiers, ogen dicht, doek weg en
waar is nu ineens dat begrotingstekort?..JAHA dat zit plotseling in kooi 2015 ..hoe doet ie het toch..


3. Coca Cola.

Het merk van 30 suikerklontjes per blikje  gaat haar klanten wijzen op het
gevaar van obesitas en zegt daarmee haar maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Coca Cola gaat kleinere blikjes op de mark brengen om het gevaar in te dammen..wat helaas wel weer hogere kosten.. Tja, het is alsof Philip Morris pakjes met halve sigaretten .. enfin vul zelf maar in, het zijn duistere tijden.

Maar een bezoekje aan de Groenteman , dat is andere koek:


4 opmerkingen: