dinsdag 29 maart 2011

Spindokteren

Nog één keer Hans.. S-O-R-R-Y..!
Srie..
Wat zeg je..
Sri,,
Nee Hans dit is niet de houding die de oppositie van je wil zien..
Alexander maakt gehakt van je hoor..en ga réchtop zitten..
Hans luister je..?
hmmppfff
Kijk me aan Hans, nee niet naar de deur, naar mij kijken..
Ja allebei je ogen open.. Goed zo..
Probeer het nou nóg eens te vóelen. Daar bij de deur ligt stof..ga daar nou eens op je knieën doorheen..
Gewoon om even kijken hoe het is..achterwerk omhoog en kruipen..
Nee Hans niet zeggen dat ze je rug op kunnen, dat werkt niet..
Wat zeg je?
Met de kennis van nu.., ja ja, dat pikt niemand meer, dat heeft Jan Peter al opgebruikt..
Uri ? Omdat het in het buitenland was? Maar jij bent toch van defensie Hans..en het was toch jouw helicopter..
Nee natuurlijk niet van jou, maar van de Marine..
De marconist van de Tromp..Nee Hans je kunt niet steeds maar anderen de sch..
Zit toch niet elke keer met die hand voor je mond Hans, zo versta ik je al niet eens, laat staan de Kamer straks.
En dan die pakken Hans, en die jas, je lijkt wel een doodgraver of kardinaal SImonis die weer iets loopt te ontkennen..
Nou laatste keer dan. Harry van de SP die vraagt je straks, en dan ben ik even Harry:
'Welke lessen heeft de minister van Defensie nu geleerd' En dan zeg jij:
'Kom maar op met die motie, kleine linkse rakker, ik blijf hoe dan ook zitten!
........
.......
( er slaat een deur dicht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten