zondag 16 september 2012

Beste Volkskrant


 'Mode met een verhaal', kopt het volkskrantmagazine in het grote modenummer vanaf blz. 23.
Wat volgt is de grote annorexiaparade. De mode met een verhaal blijkt
een freakshow van graatmagere modellen waarbij de rammelende skeletten meer aandacht trekken dan de stoffen die eromheen zijn gehangen. Dat vrouwen met dit schoonheidsideaal worden vergiftigd lijkt me na alle discussies rond de omstreden Benneton affiche van  enkele jaren terug al haast een cliché. Maar het gaat blijkbaar gewoon door.
Uitgesmeerd over 5 pagina's glanspapier in mijn Volkskrant, zonder relativerend commentaar, ongepast zo niet walgelijk.
Waarbij me ook nog eens van het hart moet dat de krant en dan vooral het magazine nieuwe stijl overloopt van de design,kook, drink,zit, leef, hang en doe ditjes en datjes, alsof de roaring nineties  maar niet ophouden. Ik verwacht, heel retro ongetwijfeld, van mijn kwaliteitskrant
andere invalshoeken, beeldende en verrassende reportages, mensen met  inspirerende gedachten, naadloos passend op - en vingerwijzend naar de harteklop van de tijd waarin we leven. Daarin past geen overdadige  total waste aan exclusieve niemendalletjes of de stijladviezen van Cecile Narinx. Het is de Volkskrant mensen, niet de Voguekrant.
Doe eens een groen special ,een bespaar special ,volg al die dertigers met bindingsangst of onze DJ's die  de wereld veroveren.
Stuur eens iemand naar Griekenland om daar het dagelijks leven in beeld te brengen.
Maar hou op met de flauwekul, we hebben toch al veel te veel om aan te trekken.

1 opmerking:

  1. ja, de dure waardeloze liflafjescultuur. heel veel mensen zitten daarin gevangen. gekker en gekker want voor heel veel mensen bestaat de crises niet, gezien hun inkomsten en uitgaven.
    een lekkere uitklap- middenpagina van een veldje rodekolen lijkt mij wel.

    BeantwoordenVerwijderen