woensdag 12 september 2012

Een grote winst

Nerveus ga ik voor de laptop zitten. Met licht verstijfde vingertjes –het wordt weer herfst- probeer ik het oranje/blauwe velletje uit mijn portemonnee te peuteren. Het lukt niet, zodat ik de portemonnee ten lange leste omkeer en zodoende de inhoud ervan op tafel rolt, inclusief het felbegeerde briefje.

Gespannen tik ik het internetadres in op de webbrowser en voer het nummer van het papiertje in op de website. Ja!!! Gelukt!!!!! Bijna tot tranen toe geroerd klap ik de laptop dicht.

Weer in het maandelijkse sprookje getrapt. Me weer verloren in dagdromen die feitelijk nergens over gaan, behalve dan over het grote geld. Nooit meer doen. Want de grote winst gaat immers naar Den Haag, om in de staatskas te verdwijnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten