vrijdag 4 januari 2013

Ministukjes

Journaal

Ik kan er niets aan doen ik moet dat NOS Journaal af blijven zeiken.
Gek word ik van die comateuze presentatoren.
De arrogante relaxtheid van de heren Overbeek en van der Zandt.
Herman de Schermman is sinds zijn cabarateske  begeleiding van de verkiezingsuitslag helemaal los.
Elk item wordt met zo'n dosis ironische afstandelijkheid overgoten
dat de aandacht voor het nieuws naar de voorstelling van de mannen zelf wordt verschoven.
De dictie, de pauzes, de blikken die mij proberen te degraderen tot een brugklasser voor wie ingewikkelde woorden nog eens minzaam worden toegelicht. Het gegrijns, de nonchalance, HOU ermee op! 
Het is policy dat kan niet anders , de NOS heeft de debilisering van het volk tot doelstelling verheven.
De gesprekjes met de verslaggevers ter plekke, het is Tante Hannie
revisited. En dat gedrentel voor dat grote scherm, het bestudeerde staan, die paar pasjes naar het volgende attentiepunt op de studiovloer.
Het is van zo'n droeve ongemakkelijke houterigheid. Ik wil het niet zien. Ga toch gewoon zitten en trek het neutrale smoelwerk dat bij het nieuws hoort. 
Stop met het schrijven van vieze boekjes, Fred Emmer..kom terug! 

3 opmerkingen:

  1. En die gekleurde briefjes vind ik ook niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd nog beter dan een Theo Maassen, die door de cameraman niet te vangen was - waarom gaan cabaretiers niet gewoon zitten ? Iv

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb alleen maar naar dat gewapper van die handen zitten kijken. Bovendien vond ik de stukjes politiek in zijn conference wel een erg gelijkhebberig zo niet licht demagogisch tintje hebben. Links of rechts het was m.i. de satire wel aardig voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen