vrijdag 15 april 2011

Leven met aandacht

Wilt u ook gaan leven met aandacht? Dan wens ik u van harte geluk met dit prachtige besluit en ik verzeker u dat u er geen spijt van zult krijgen. Ik leef nu zelf drie weken met aandacht en ik begrijp niet hoe ik het de voorafgaande acht en vijftig jaar zonder heb uitgehouden.

Mag ik u misschien van dienst zijn met een paar kleine tips? Zomaar, van mens tot mens, zonder bijbedoelingen? Als u wilt leven met aandacht is het zaak om verstorende invloeden zoveel mogelijk te weren. Ik heb gemerkt dat drie kleine leefregels mij daar enorm bij helpen en die wil ik graag met u delen.

1. Voor uw eigen gemoedsrust: check nooit het transactieoverzicht van uw OV-chipkaart, dan krijgt u ook al die ten onrechte afgeschreven bedragen niet onder ogen.
2. Als u per ongeluk toch een keer naar het transactieoverzicht kijkt, maak uzelf dan geen verwijten en probeer vooral niet de ten onrechte afgeschreven bedragen terug te krijgen. Dit is zinloos en leidt slechts de Aandacht af.
3. Reis zoveel mogelijk per fiets en te voet en beschouw dit als een vorm van gratis openbaar vervoer.

Lukt het u dit toe te passen, dan blijft u immer monter en kunt u morgen uw kostbare aandacht aan iets anders dan de schrijfveer besteden.

Hartelijke groet en veel voorspoed op uw pad toegewenst,

een Aandachtige.

5 opmerkingen:

  1. Je brengt het weer.... zooo (ja hoe zal ik het zeggen) aantrekkelijk, of nee, aandachtig geformuleerd dat ik opeens nergens behoefte aan heb.
    Hartelijk dank voor de informatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je leeft "al" 3 weken met aandacht. Wat heb je dan die andere 3016 weken gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en dat terwijl het geeneens zondag is. Dank je voor deze stichting!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik deed maar wat, Ram in Ravels, ik deed maar wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik dacht an een brommert, serieus, de solex wordt weer nieuw geleverd.

    BeantwoordenVerwijderen