zaterdag 14 mei 2011

Toekomstplannen

Toen ik dertig was zei ik:
op mijn veertigste koop ik een vrijstaand huis
maar toen ik een en veertig werd
woonde ik nog steeds in een huurflat.

Toen ik vijf en dertig was zei ik:
op mijn vijftigste stop ik met werken
maar toen ik vijftig werd
was ik hard op zoek naar een baan.

Toen in ons nieuwe huis vinyl kwam te liggen
zei ik tegen mijn vrouw:
over tien jaar nemen we parket –
maar het werd laminaat.

Ik kende iemand die kanker had en zei:
als ik een stoma moet stop ik ermee
uiteindelijk leefde hij nog een paar jaar intens
met stoma.

Ik zag op tv een man die niet dood wilde
ook al had hij ervoor getekend
toen hij nog niet dement was
zeer tegen de wil van zijn vrouw in
liet de arts hem leven.

Toen ik achttien was wilde ik schrijver worden
vandaag ben ik begonnen.

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Voortdurend je grenzen verleggen. In elk geval ben ik blij dat jij schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha ... misschien voortaan wat voorzichtiger zijn met klare uitspraken!!! Weer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen