maandag 10 december 2012

KERST..


Onderzoek leert dat opa's en oma's van mening zijn dat hun kleinkinderen  slechte tafelmanieren hebben.De schuldigen, zijn de ouders, die zouden hun kinderen te liberaal opvoeden.

Moeder Janine doet haar best...

'Gezellig hè jongens, kerst bij opa en oma..heerlijk, allemaal bij elkaar..
Kom je ook Sterre?
Wesley we zitten al aan tafel hoor..ja je mag straks weer met de x box
maar nu gaan we gezellig eten..Wes, NU..
IK had een kwartier geleden al gezegd , als je moet plassen Chantal, dan moet je dat eerde.. Fred neem jij haar even mee..
Omdat ik nu net ook eens keertje zit..mág het..?
Ja, eerst je soep Storm..nee dit is lekkere soep..oma's soep..

Met je lépel Wesley..niet schuin houden dat bord,.. ja hoor lekker alles over je nieuwe gilletje..wat zeg ik nou..
Nee Sterre, één soepstengel tegelijk en je wacht tot we allemaal de soep op hebben..Vrágen, je kan toch vragen, je hebt toch een Hollandse mond.. kijk nou hangt je servet er in..kan oma allemaal weer wassen..
Als opa zegt dat je rechtop moet zitten, dan gá je rechtop zitten Wesley wat hadden we nou afgesproken..
Fred.. zijn jullie klaar?..dat kán niet ze heeft vanmorgen al gepoept..!

Weg met dat beest Storm, wat had ik nou gezegd, Snuitje mag mee naar opa en oma.. maar in z'n hok..! Geen rat aan tafel..Kijk nou is oma heel erg geschrokken..

Hoezo lust jij geen frietjes, je bent anders gek op frietjes..dit zijn geen andere frietjes.. dit zijn gewoon frietjes, heeft oma zelf gemaakt..
proef nou maar eens..
Niet uitspugen Sterre, je mag niet spugen aan tafel..hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen..
Nee Wesley, wijn is voor grote mensen,..van papa wel..haha die Wes..
geloof hem maar niet hoor ma..
Nou gauw gaan zitten Chantal,..goed laat die soep dan maar..
Ja Storm jullie moesten wel soep.. maar nu is de soep op..
Dat zijn garnaaltjes, inderdaad Sterre kleine beestje, nee die zijn niet zielig,  jullie wilden toch netjes met de grote mensen mee eten..
Nee dat is niet gatsie Chantal, nou geef maar hier eet mama het wel op..

Niet schoppen onder tafel Wes, en jij ook niet Storm..
Als Opa zegt niet schoppen dan schop je ook niet verdomme..
Zeg jij nou óók eens wat Fred, het zijn ook jouw kinderen hoor..

Dat zijn gewoon lange boontjes, jongens en er zit lekker een rolletje spek
omheen..ja papa snijdt het wel even voor je..
Als jij die spek niet lust Storm dan gooi je dat niet zomaar op oma's nieuwe kerstkleed..pakken en terug op je bord, op je bórd, zeg ik..

En nou ben ik het zat ,allemaal opgedonderd van tafel..jij ook .. anders
zwaait er wat..en er wordt niet gejankt met Kerstmis..
Doe maar een videootje..
Nee geen Transformers .. dat vindt Sterre eng..doe Sponge Bob maar
Wees jij nou asjeblieft de wijste Wesley..Laat mama nou eens rustig eten jongens..toe nou..!'

En het bleef nog lang onrustig in de huiskamer.. 

6 opmerkingen:

  1. Wat een nachtmerrie. Knap geschilderd, Pasquali.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wist eigenlijk niet dat je al kleinkinderen hebt. Bij de wijn moest ik erg lachen.

    De mensen hebben het te goed, om met Gerard Reve te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. monsters zijn het, de ouders én de kinderen.
    Even de eerste regels weghalen zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk stuk! Ik kom helemaal in de sfeer! Ha ha ... Pasquali ik ga hem rondsturen hoor (uiteraard met je naam eronder) ik ken nog wel een paar grootouders in mijn familie, die zich hier goed mee kunnen vermaken. Eigenlijk is het een heel modern kerstverhaal!
    groet
    Sagita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk verhaal, kan het nog in Libelle/Margriet bij al die sfeervolle plaatjes?

    Wij doen dit al jaren niet meer en het bevalt alle partijen uitstekend.

    BeantwoordenVerwijderen