vrijdag 28 december 2012

Klaar..!



Het zit er weer op, de doos is binnen. Alweer de 5e bundeling op rij van de dagversjes. En het is elk jaar weer even leuk om bij wijze van nieuwjaarswens een boekje aan vrienden, bekenden en familie te sturen.
Het jaar in 100 en 1 gedichten.
Ik zie mezelf in 2008 nog voor de eerste keer een shabby copyshopje
binnengaan met een vaag idee voor een boekje. Niet te gelikt zoals bij zelf uitgeven.nl en andere firma's die je gouden bergen beloven , maar simpel en in een dag klaar.
Ik kreeg te maken met formaten en PDF conversies, met aanleveren
op cd rom of USB in Word A5.
De moed zonk me als digibeet in de schoenen.
Maar het lukte, er kwam zelfs een primitief omslagje  en na een week ploeteren was de eersteling klaar.
Inmiddels heeft mijn graphic design zoon de cover behandeld en
zend ik de tekst via internet naar de drukker die me een proefdruk stuurt en er binnen twee werkdagen het gewenste aantal uitramt.
Waarna ik de doos op kan halen en uit kan pakken. Het is alleen een heel gedoe met die pseudoos, hier ben ik dit en daar weer dat.
Voor de versjes werd het Pasquali.
Is het geen plaatje?
Weet je wat, ik hou ze allemaal zelf dit jaar..

4 opmerkingen:

  1. Hebbert, maar gefeliciteerd. Ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat. Iets om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had niet gedacht dat je er helemaal klaar mee was. Ik begrijp het wel, maar vind het ook jammer.
    Dat de pagina niet te vinden is, vind ik hoopvol, heb je inmiddels spijt van je besluit? Wie weet wat er allemaal nog valt te beleven in 2013. Dhr. Z te A. bijvoorbeeld. Blijft toch spannend.Blijf je wel andere schrijfsels plaatsen of ben je op TS wel klaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat laatste zeker niet hoor..en wat die versjes betreft..het klonk allemaal weer zo definitief.. even pauze in ieder geval..

    BeantwoordenVerwijderen