vrijdag 7 januari 2011

Taal

Er was een wedstrijdje van een uitgeverij, schrijf een 100 woorden stukje in het kader van:
'Taal is zeg maar echt mijn ding'
----

Heb jij wat met taal?
Of ik wat met taal heb?..Ik heb wel wat met taal, ja..
Wat precies?
Ja, goeie..Taal is toch een stukje individuele eigenheid van mij en dat vind ik op zich ok. Ik heb er wel een klik mee, met die taal.
Oh ja?
Ja, zéker. Best ook wel heftig zo nu en dan. Dat je er ook emotie bij hebt.
Want?
Zoiets van, dat je wat hebt van; er is chemie tussen jou en taal.
Je bedoelt?
Dat je vóelt van dat het klópt tussen jou en die taal. Dat je de ruis geskipt hebt, weet je..
Ja, ja..
Dat jij en ik dóór die taal heen kunnen levelen. Dat is de main thing ,toch?
Dus eh..taal is echt..
Ja, sure, is taal mijn ding, écht wel..

3 opmerkingen:

  1. Gaaf man! Vandaag nog insturen naar Onze Taal.

    Ferrara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ..en precies 100 woorden? Grieperig dus geen zin om te tellen. Ben benieuwd of deze inzend tot de main things gaat behoren?

    BeantwoordenVerwijderen