maandag 11 oktober 2010

Mam..

Trring
Rutte..
Mark, met máma!
Hoi mam.
Niks te hoi mammen, hoe haal je het in hersens..
Wat?.
Het is bijna 2011 jongen..
Ja en..?
Drie(!) hele vrouwen in je kabinet dat is nog geen kwart..de helft van ons land bestaat uit vrouwen hoor..
Maar mama ik..
Ja, ja kletsverhalen over de beste man op de beste plaats je hebt gewoon je vrindjes gekozen..
Wat moet bijvoorbeeld zo'n Bleker op landbouw, nog nooit van gehoord voor dat het gedonder in het CDA begon..
Henk heeft een stuk land en drie merries hoor mam..
Had jij maar eens 'n merrie die zou je wel anders laten piepen..
Mam we zouden..
Ja ja ok, einde discussie, gepasseerd station, daar hebben papa en ik al genoeg verdriet van gehad..
Er waren gewoon geen goede vr..
Onzin en wat heb je nu? Donner, Hillen, Rosenthal, Opstelten, Leers. Heb je de thuiszorg al geregeld?
Mam ik vind het heel positief dat je meedenkt..
Hou je brutale mond Mark ! Die truc ken ik, daar trapt iedereen in maar ik niet, dat zei je ook als je je lego op moest ruimen...
Ja mam..
Neelie had wel gewild hoor, en Annemarie ook, als je maar eens 'n keer had doorgedrukt..
Maar meneer is een beetje bang voor sterke vrouwen hè..
...Mark..?
..Ze kunnen zó gemeen zijn mam en ze willen altijd gelijk en ze práten zoveel en je doet het áltijd verkeerd en..
Rustig maar manneke, mama toch niet?
Nee mam..
Nou, je was staat weer klaar in de vestibule. Gestreken en al..
Fijn..Wat eten we?
Balletje, boontjes, piepertje..
En appelmoes..?
Ook appelmoes, maar 6 uur thuis hoor..
Tot straks mam
Dag jongen..

4 opmerkingen: